Rozpowszechnianie rzetelnych informacji, nawiązujących do kalkulacji czynionej przez nabywców, umożliwia kształtowanie preferencji decydu-jących o wyborze określonego produktu oraz zabezpiecza przed transakcjami, które mogłyby stać się źródłem niezadowolenia. Dostarczenie wiadomości o miejscu i czasie zakupu chroni turystę przed niepotrzebną stratą czasu. Ludzie mają zróżnicowane wyobrażenia o standardach podróżowania i wypoczynku, traktowanych jako ważne składniki poziomu życia. Ocena ta jest subiektywna, ale zależna od wzorców spotykanych w otoczeniu, a także umiejętności tworzenia odpowiednich wyobrażeń przez przedsiębiorcę. Korzystając z oferty przedsiębiorstwa turysta podświadomie poszukuje odpowiedzi na pytanie, czy jest obiektem pożądanej uwagi i troski.
Wśród różnych kierunków oddziaływania na konsumenta do najważ-niejszych należą: – rozbudzanie nowych, do tej pory nie znanych potrzeb turystycznych, celem dywersyfikacji i aktywizacji popytu,
– przekonywanie o szczególnych walorach określonych usług ofero-wanych przez firmę,
– uzasadnianie potrzeby częstszego nabywania już znanych usług,
– motywowanie do korzystania z usług w określonym czasie.
Wszystkie działania zmierzają do uzyskania pożądanego odzewu rynku, czyli ujawnienia się zachowań zgodnych z oczekiwaniami przedsiębiorcy, którego celem jest wzrost sprzedaży dla zwiększenia zysku. Marketing stwarza więc warunki, umożliwiające dostosowanie się przedsiębiorstwa do aktualnej i przyszłej sytuacji rynkowej .
Leave a reply