jest to dobry sposób komunikowania się pracownika z pracodawcą – pracownik wie co pracodawca szczególnie ceni i za co płaci.
Kolejne podejście w zakresie wynagradzania za kompetencje opiera się na two-rzeniu rozwiązań premiowych, które zachęcałyby pracowników do dzielenia się wiedzą, umiejętnościami, tj. przekazywania swojej wiedzy i umiejętności innym i korzystania z wiedzy innych, co w konsekwencji prowadzi do osiągania korzystnych wyników zespołowych. Dlatego promuje się wyniki zespołów, bowiem w ten sposób nagradza się współpracę między pracownikami. Dobry przykład takiego rozwiązania pochodzi z przedsiębiorstwa sektora paliwowego, w któtym premie uzależnione są od wpływu wyników i postawy pracownika na rozwój zespołu, pionu, firmy. Wyróżnia się cztery poziomy im wyższy poziom wpływu, tym wyższa premia:
– poziom 1, gdy wyniki i postawa przyczyniają się do rozwoju najbliższego otoczenia,- poziom 2, gdy wyniki i postawa przyczyniają się do rozwoju całego zespołu,
Leave a reply