mogą zatem dostarczyć wiele cennych pomysłów odnośnie usprawnienia ich pracy i wdrożenia innowacyjnych zmian. Poszukując sposobów zmiany na lepsze, warto skorzystać z ich rad, w przeciwnym wypadku pracownicy będą zdemotywowani i niechętnie nastawieni do narzuconych im zmian. Przed wprowadzeniem nowych procedur warto skonsultować się z tymi pracownikami, których one dotyczą i zachęcić do wzięcia pełnej odpowiedzialności za ich wprowadzenie.
Ważna rola przypada pozapłacowym czynnikom motywacyjnym, które wychodzą naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom pracowników i zwiększają ich satysfakcję z pracy. Wprawdzie potrzeby i oczekiwania różnią się, lecz jest pewna grupa motywatorów, która ma istotne znaczenie dla większości pracowników (rys. 1).
Szczególne znaczenie w grupie motywatorów materialnych mają szkolenia i inne działania na rzecz rozwoju pracowników. Szkolenie wychodzi naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom pracowników i ma istotne znaczenie motywacyjne z uwagi na:
Leave a reply