Category Artykuły

Inwestowanie w mieszkania na wynajem – Inwestowanie

Inwestowanie w mieszkania na wynajem jest bez wątpienia jedną z ciekawszych form inwestowania , gdyż wbrew pozorom w stosunku do innych form inwestowania kapitału ma bardzo ciekawy stosunek rocznych zarobków w stosunku do sumarycznej inwestycji. Oczywiście stosunek tez jest zupełnie różny w zależności od miejscowości w której znajduje się nasze mieszkanie oraz od popytu który wynika w zdecydowanej mierze od fakty czy dana miejscowość czy też miasto jest dużym okręgiem przemysłowym , oraz od tego czy znajdują się w nim uczelnie wyższe...

Read More

Dobrobyt oraz sposoby jego postrzegania – dobrobyt

Ekonomia jest nauką której celem jest poznanie metod jak najlepszego gospodarowania zasobami którymi dysponujemy na ziemi czyli odpowiedniego zarządzania nimi oraz wzbogacania się którego celem jest bez wątpienia dążenie do dobrobytu. W tej definicji jest jednak mały haczyk , a mianowicie niemal pod każdą szerokoscią geograficzną różnym dobrom jakie napotykamy w swoim życiu przypisujemy różną wartość – tak więc zdefiniowanie dobrobytu w sposób jednoznaczny jest , nie tyle nie możliwe co po prostu bardzo trudne...

Read More

Jak wybrać System zarządzania dokumentami?

Na rynku systemów, które mogą być stosowane do zarządzania dokumentami można korzystać z bardzo różnych rozwiązań, które można również dopasować do indywidualnych potrzeb, które występować mogą w danej firmie. Jednocześnie przy wybieraniu systemów, które mają być w pełni dopasowane do wszystkich potrzeb firm bardzo ważne jest również posiadanie odpowiedniej wiedzy o działaniu poszczególnych systemów do zarządzania dokumentami. Z tego powodu najlepszym rozwiązaniem jest, by System zarządzania dokumentami był wybierany przez specjalistów, którzy są w stanie zapewnić takie dopasowanie systemu, które pozwala na spełnienie wszystkich oczekiwań, które mogą w danej firmie występować...

Read More

Zmiana warunków funkcjonowania

Zmiana warunków funkcjonowania i warunków organizacyjnych przedsiębiorstw wymusza konieczność akceptacji niepewności jako stałej cechy środowiska, a co za tym idzie – wysokiej tolerancji niepewności. Wymaga to od pracowników nie tylko wyższych kwalifikacji i umiejętności, ale przede wszystkim dużej elastyczności, podatności na zmiany, umiejętności funkcjonowania w warunkach ryzyka i niepewności.

Read More

Kontrola menedżerska a kontrola organizacyjna

Kto właściwie jest w organizacji odpowiedzialny za kontrolę, jeśli zważyć jak szeroki jest jej zakres i jak liczne są sprawy, które są jej przed-miotem? Tradycyjnie menedżerowie określali rodzaje kontroli, które miały być stosowane w organizacji, wprowadzali w praktyce systemy kontrolne oraz podejmowali odpowiednie działania na podstawie informacji dostarczanych przez te systemy. Trudno nie zgodzić się z L. Bittelem, że „Kontrola jest najbardziej skuteczna i ekonomiczna, gdy stosowana jest selektywnie, w punktach decydujących o osiągnięciu sukcesu albo porażki w danym przedsięwzięciu lub działaniu”. (Bittel, 1998, s.21)

Read More

Miernik

Również trudnym jak ustanawianie norm zadaniem jest ustalenie wskaźników przyszłych wyników. Celem kontroli sterującej jest umożliwienie menedżerom korygowanie odchyleń przed zakończeniem działań. Odchylenia wykryte przez kontrolę sterującą powinny być zatem wskaźnikami przyszłych wyników muszą w sposób wiarygodny wskazywać menedżerom, czy trzeba podjąć działania korygujące. Ważnym zadaniem osób projektujących program kontroli jest wyszukanie pewnej liczby wiarygodnych wskaźników przewidywanych dla każdego celu.

Read More

Podejście ukierunkowane

-2. Podejście ukierunkowane na poprawę działania organizacji. Audytorzy zainteresowani są, aby ich ustalenia przyczyniły się do poprawy działalności organizacji w przyszłości. Nie powinni oni wykorzystywać błędów wykrytych w trakcie swoich badań i dociekań do oceny osób za nie odpowiedzialnych. Audytorów powinno interesować znacznie bardziej skorygowanie istniejącego problemu niż poszczególne błędy.

Read More

Brak kontroli międzyoperacyjnej

Nakładami w systemie kontrolnym organizacji ze sprzężeniem zwrot-nym są: praca, materiały i pieniądze. Wynikami są wyroby lub usługi świadczone przez firmę. Zakłócenia mogą powstać zarówno wewnątrz, jak

i na firmy. Wewnątrz mogą one przyjąć postać nie planowanych zdarzeń: problemów dotyczących morale, awarii urządzeń, absencji, zwolnienia z pracy, śmierci. Zakłócenia z zewnątrz mogą wynikać z działalności związ-

Read More

Wartość odpowiedzi respondentów

Wartość odpowiedzi respondentów wiąże się także ze sposobem ich rozumienia. Odpowiedzi na pytania mogą być niejednakowo rozumiane przez badanych, ponieważ nadają oni różnym terminom i zachowaniom różny sens. Jeśli przytoczymy np. pytanie: „Jak często wyjeżdżasz do Niemiec?” to odpowiedź „często” przeciętnego obywatela może być równoznaczna z odpowiedzią „rzadko”, jeśli jest on handlowcem lub pilotem zagranicznych wycieczek. Aby te zakłócenia wyeliminować, należy przeprowadzać tzw. badania pilotażowe (próbne), zwracając uwagę na sposób pojmowania różnych określeń, a także na to, czy respondenci dysponują wiedzą o badanych zjawiskach oraz czy skłonni są wyrażać na ich temat prawdziwe poglądy.

Read More

Planowanie przetwarzania

Planowanie przetwarzania i interpretacji danych ze źródeł pierwotnych zaczyna się już na etapie formułowania hipotez badawczych oraz układania formularzy ankiet i wywiadów. Jest to bowiem podstawa do przetwarzania danych służących tzw. krzyżowej analizie, czyli zestawianiu zmiennych niezależnych (np. płci, wieku, dochodu konsumenta) ze zmiennymi zależnymi (np. częstotliwością podróżowania w określonych celach, korzystaniem z hoteli itp.).

Read More

Celem wstępnych badań jest

Celem wstępnych badań jest uściślenie hipotez badawczych jako punktu startu do dalszych badań oraz sformułowanie precyzyjnego zapo-trzebowania na informacje. Pomocne bywają w tym względzie specjalne zestawy pytań.

Teoretycznie niepodobna określić intensywności i zasięgu tych badań, ani ich opłacalności dla różnych przypadków. Bardzo ważny jest natomiast zawsze aktywny udział zleceniodawcy w ostatecznym precyzowaniu hipotez badawczych, ponieważ pozwala to na lepszą krystalizację problemu. Z tego samego powodu – o ile badania realizowane są przez większy zespół – jego kierownik winien osobiście w nich uczestniczyć.

Read More

W potocznym rozumieniu

W potocznym rozumieniu podaż to ilość dóbr i usług, którą wytwórcy zamierzają sprzedać. W teorii ekonomii podaż oznacza relację między ilością produktu, którą wytwórcy skłonni są oferować w danym czasie a ceną, przy założeniu, że inne zjawiska kształtujące rynek nie ulegną zmianie. Podobnie jak popyt, podaż nie jest więc ilością, lecz relacją między ceną a ilością. Takie ujęcie staje się zrozumiałe skoro wiadomo, że w miarę wzrostu ceny, wytwórcy skłonni są zwiększać skalę wytwarzania oraz postępować odwrotnie gdy cena spada.

Read More

Rozpowszechnianie rzetelnych informacji

Rozpowszechnianie rzetelnych informacji, nawiązujących do kalkulacji czynionej przez nabywców, umożliwia kształtowanie preferencji decydu-jących o wyborze określonego produktu oraz zabezpiecza przed transakcjami, które mogłyby stać się źródłem niezadowolenia. Dostarczenie wiadomości o miejscu i czasie zakupu chroni turystę przed niepotrzebną stratą czasu. Ludzie mają zróżnicowane wyobrażenia o standardach podróżowania i wypoczynku, traktowanych jako ważne składniki poziomu życia. Ocena ta jest subiektywna, ale zależna od wzorców spotykanych w otoczeniu, a także umiejętności tworzenia odpowiednich wyobrażeń przez przedsiębiorcę. Korzystając z oferty przedsiębiorstwa turysta podświadomie poszukuje odpowiedzi na pytanie, czy jest obiektem pożądanej uwagi i troski.

Read More

Test koniunktury

Test koniunktury. Test koniunktury jest szczególną, opartą na wywiadach, metodą pozyskiwania informacji, łączącą elementy badań ilościowych i jakościowych. Opracowanie i zastosowanie tej metody podyktowała potrzeba uzyskania szybkiej i obszernej informacji o rynku i jego tendencjach rozwojowych. Źródłem takich informacji są opinie specjalistów zatrudnionych np. w biurach podróży, liniach lotniczych, hotelach, izbach gospodarczych, bankach. Autorzy testu koniunktury na ogół nie formułują prognoz ilościowych, lecz przedstawiają swoje opinie w odniesieniu do rozmiarów i struktury przyszłej sprzedaży, zmian w strukturze popytu na różne usługi turystyczne itp. Oceny te respondenci budują na dokonanych obserwacjach, wieloletnich doświadczeniach oraz częściowo materiałach wtórnych. Informacje od respondentów uzyskuje się za pośrednictwem kwestionariusza ankietowego.

Read More